سفرسوپر  ویژه در نوروز ۱۴۰۰

در سال گذشته مثل کلاس درسی برای همه جهان

بود، یک بیماری فراگیر آمد ‍و به نقطه اشتراک همه کشور ها تبدیل شد ، بلایی بود که افتاد به جان انسان ها وجان های بی شماری را گرفت  اما در عین حال درس ها داشت برای زندگی :

یک بار دیگر آموختیم که جهان به مثابه روستایی بزرگ است که خوشبختی اهالی اش به یکدیگر بستگی دارد ، کسی نمی تواند در خانه اش را ببندد ودر تنهایی خود را خوشبخت بداند.

آموختیم که کافی نیست فقط مشکلات خودمان را حل کنیم بلکه باید به فکر همنوعانمان هم باشیم

آموختیم که قدر انسان های کارآمد ومتخصص وفوق تخصص را بدانیم و قدر پزشکانمان را بدانیم که جزء مدافعین سلامت بودند و بعضی ها شهید مدافعین سلامت شدند ، وقدر پزشکان  بدانیم که تافته جدابافته اند

آموختیم که عمر بسیار کوتاه مثل برف است

آموختیم که این ویروس کووید-۱۹ بدون  ویزا به بیش از ۲۰۰ کشور وارد وانتشار یافت واولین بار در تاریخ بشر تمام کشور هارا به تعطیلی کشاند

آموختیم یک ویروس که باچشم دیده نمی شود همه جهان را به تعطیلی کشانده است ، هواپیماها زمین گیر شدند ، گردش گری ها تعطیل شدند

آموختیم که بفهمیم با همه غرور وتکبر هیچی نیستیم ، دیدیم مال واموال به درد نمی خورد و پست ومقام به درد نمی خورد

کرونا آمد تا بفهمیم غیر از خدا به کسی دل نبندیم ، کرونا همه را بیدار کرد

با این اوصاف برای دیدن فرزند ونوه های عزیز بعد از یکسال واندی سفرسوپر ویژه آغاز نمودیم : یک قبل  از حرکت واکسن اسپوت نیک وی روسیه نوبت اول تزریق و با هواپیمای لوفتانزا  واز فرودگاه امام خمینی وچون به ایران نمی آمد ابتدا با ترکیش ایر واز استانبول با لوفتانزا به آلمان و سپس به تورنتوسفر کردیم دوم فروردین ۱۴۰۰ تا ۲اردیبهشت ۱۴۰۰ مطا بق ۲۲  مارچ تا ۲۲ اپریل ۲۰۲۱،این سفر هفتم به کانادا است ، خاطرات سفر های قبلی در خاطرات  سفر۲ ، ۱۰  ، ۳۶  ، ۴۱  ، ۴۸  و ۵۲ شرح داده شده است ،  قبل از حرکت تست PCR for COVID-19   انجام  وبا تست منفی برای کارت سوار شدن هواپیمابه خاطر کووید-۱۹درفرود گاه امام خمینی  وباداشتن ویزا گفتند فقط فامیل درجه یک که باید ثابت کنیم بامدارکی قبلا تهیه نموده بودم کارت سوار شدن انجام  شود ، ودر فرودگاه ترکیه مجددا بررسی ها انجام وقبل از سوار شدن مجددا  کلیه مدارک چک کردند در موقع ورود به فرانکفورت قبل از خروج از هواپیما مدارک همه کامل چک می کردند ودر فرودگاه  فرانکفورت هم برای کارت مجدد سوار شدن چک وقبل از سوار شد ن هواپیما همه مدارک چک مجدد نمودند ، در موقع ورود به تورنتو کانادا هم آزمایش  PCR for COVID-19  ومدارک دیگرچک و جهت آزمایش مجدد PCR for CO VID-19 معرفی  وبعد از آزمایش با  ماشین هتل شرایتون برای  سه روز قرنطینه به هتل شرایتون   بردند تا جواب آزمایش حاضر گردد ،  کاملا مثل یک بیمار کووید -۱۹ با مارفتارنمودند  ودر اطاق هتل بدون تماس با کسی فقط روزی دومرتبه صبح وعصر به مدت  ۱۵ دقیقه جهت پیاده روی با مامور که باما با فاصله بیش از ۲ متر باشد اجازه  دهند  بالاخره جواب تست مجدد منفی اعلام گردید واجازه دادند با پسرم با فاصله ۲ متر  ملاقات وبا ماشین ایشان به منزل ایشان ودر طبقه هم کف که آن ها در طبقه فوقانی هستند  به مدت ۱۲ روز قرنطینه باشیم  وروز دهم تست دیگر انجام وبعد از ۳ روز جواب دادند منفی است ،  بعد از آن تا پایان روز  ۱۴ قرنطینه و  آزاد شدیم و از قرنطینه خارج شدیم ، در این مدت با Arrive can   هر روز مارا چک می کردند وسوالاتی مطرح که علایمی  داریم ؟ یانه گاهی با تلفن منزل می خواستند با من صحبت کنند ودر ساعاتی دیگر با همسرم چک میکردند ویک مرتبه آمدند از درب مجزای ساختمان وارد وهر دونفر من وهمسرم چک کردند وسوالاتی نمودند وپاسپورت هردو نفرخواستند و  با ما چک نمودند و گفتند اگر تا پایان ۱۴ روز از خانه خارج شوید ۳۰۰۰ دلار جریمه دارد ، بالاخره پایان ۱۴ روز از قرنطینه خارج شدیم وروز ۱۷ فروردین را پیاده روی کردیم واز هوای سالم استفاده کردیم ،  روز ۱۸ فروردین به منطقه Jack Darling Memorial Park  که منطقه بسیار زیبا و جاده مخصوصی با چوب که دوطرف آن با چوب حصاری کشیده بودند معلوم بود در زمان گذشته تهیه شده بود وکنار دریاچه که بچه ها محافظت شوند برای تفریح رفتیم  به نام Rattray  Marsh Conversation، از تاریخ ۱۹ فروردین هم ۴ هفته تعطیل سراسری اعلام گردید وهمه جا تعطیل عمومی شد .اما برای پیاده روی به پارک Tecumseh Park  رفتیم که هوای خوب ومخصوص پیاده روی بود .در تاریخ ۲۰فروردین به Down town  کنار دریا قدم زدیم و تاریخ ۲۱ فروردین جهت خرید مواد غذایی به  فروشگاه کاسکو رفتیم   ،  نکته قابل توجه اینکه کاسکو  هم مواد غذایی و هم اجناس غیر از مواد غذایی دارد  جلو سایر اجناس به غیر از مواد غذایی جدا کرده بودند وغیر از مواد غذایی هیچ چیز ارایه نمی کردند وتاریخ ۲۲ فروردین به منطقه Burlington  رفتیم. روز ۲۵ فروردین به دانشگاه تورنتو میسی ساگا University of Toronto Mississauga   جهت واکسیناسیون فایزر Pfizer-Biontech COVID-19 mRNA PB  مراجعه وخیلی منظم ورعایت پروتکل بهداشتی در سالن ورزشی بسکتبال ودر چهارصندلی    ابتدا ثبت نام در میز دیگر کنترل پاسپورت و سن و در میز دیگرسوالات پزشکی وچه بیماریهایی دارید  ؟  وبعد از آن بارعایت کامل بهداشتی بعد از نشان دادن واکسن فایزر واکسن تلقیح نمودند وگفتند در صندلی دیگر درسالن به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید وبعد که  مشکلی نبود گواهی واکسیناسون صادر وگفتند در ماه آگوست ۴ ماه دیگر جهت دوز دوم مراجعه کنیم ، همه مجانی بود بعد از برخاستن از صندلی ها بلافاصله برای ضد عفونی صندلی ها با مواد ضد عفونی کننده اقدام می گردید .

در تاریخ ۲۸ فروردین هم  ۶ هفته Curfew  اعلام شد

درتاریخ ۲۹ فزوردین برای آزمایش PCR قبل از پرواز برای تاریخ ۳۱ فروردین وقت کرفتیم

درتاریخ۳۱ فروردین آزمایش PCR for COVID-19  برای چهارمین دفعه انجام ودر تاریخ اول اردیبهشت پاسخ منفی اعلام نمودند ، دراین روز برف سنگینی هم  درختان را سفید پوش کرد که جالب بود ، عصر به منطقه Oakville  بسیلر زیبا وکنار

دریا بود رفتیم  ، در تاریخ دوم اردیبهشت (۲۲ آوریل ) با لوفتانزا از فرودگاه تورنتو به فرانکفورت وسپس فرودگاه امام خمینی تهران بیاييم كه با ايرادي كه به علت تست كرونا تاآلمان 48 ساعت بيشتر مي شد هواپيما سوار نكردند و مجددا در تاريخ 23 آوريل انجام و در تاريخ 24 آوريل -4 ارديبهشت عازم تهران شديم .

کانادا با این سخت گیری ها وانجام واکسیناسیون مرگ ومیر کمتر از یک رقمی دارند .

شروع مسافرت ۱- آزمایش منفی ۲- هفت سین فرودگاه امام خمینی

فرودگاه تورنتو که خالی است وهتل شرایتون فرودگاه

تست فرودگاه منفی است

تعدادی عکس از Oakville

تست روز دهم  منفی است

تست روز بيستم منفی است

فرودگاه تورنتو خالی از مسافر است

این پنجمین آزمایش PCR for COVID -19 است که برای برگشت انجام دادم در عکس های آخر گذاشته شود